Oni też byli wcześniakami

Dzięki możliwościom, jakie otwiera art. 23a Ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, mówiący, iż jednostki publicznej radiofonii i telewizji stwarzają organizacjom pożytku publicznego możliwość nieodpłatnego informowania o prowadzonej przez te organizacje działalności nieodpłatnej, Fundacja Wcześniak podpisała z Telewizją Polską SA umowę, dzięki której w okresie od lutego do kwietnia 2016 r. w kanałach TVP emitowany będzie 30-sekundowy film kampanii społecznej „Oni też byli wcześniakami”.

W jego treści przedstawiona została problematyka przedwczesnych urodzin, która czyni z dzieci urodzonych przed terminem najliczniejszą grupę pacjentów spośród wszystkich dzieci podlegających hospitalizacji – w Unii Europejskiej przekracza 500 000 dzieci rocznie.

A oto bohaterowie naszego spotu – Zuzia i Gabryś urodzeni w 28. tygodniu ciąży, pełni energii i żywiołowi,
tak samo jak ich przemili Rodzice, którym bardzo dziękujemy za pomoc w realizacji kampanii.

Kampania pokazuje równocześnie współdziałanie środowiska medycznego (neonatologów) oraz rodziców i zwraca uwagę na kwestie, które w sposób szczególny odnoszą się do rodziców wcześniaków, takie jak potrzeba zapewnienia szczególnej opieki, jakiej wymagają najmniejsze z urodzonych niemowląt.

W filmie występuje Pani prof. zw. dr hab. Ewa Helwich, Krajowy Konsultant ds. Neonatologii. Pani Profesor podkreśla w swojej wypowiedzi, iż wcześniaki wymagają specjalistycznego leczenia i bardzo potrzebują bliskości swoich rodziców, zaś zadaniem lekarzy i rodziców jest zapewnić im wszystko to, co jest niezbędne, aby mogły przeżyć, rosnąć i rozwijać się zgodnie ze swoim potencjałem.

Fragmenty kampanii były nagrywane w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie.

Kampania nawiązuje także do wystawy, która pod tym samym tytułem została zorganizowana przed dwoma laty z okazji Światowego Dnia Wcześniaka, przekazującej informację, iż dziećmi urodzonymi przedwcześnie byli także Isaak Newton, Albert Einstein, Voltaire czy Karol Darwin.

Nie byłoby naszej kampanii społecznej, gdyby nie ekipa filmowa, która z wielkim zaangażowaniem podjęła się jej realizacji. Panowie z wytrwałością nagrywali przez 10 godzin kolejne ujęcia, aby w efekcie końcowym mógł powstać nasz 30-sekundowy spot.

Making off kampanii “Oni też byli wcześniakami”

Kampania społeczna była dla nas jako Fundacji niezwykle ważnym przedsięwzięciem. Naszym głównym celem było rozpowszechnienie tematu wcześniactwa oraz zapoznanie z nim osób, które nie miały wcześniej styczności z tym zagadnieniem. Emisja spotu w telewizji publicznej to dla nas duży sukces. Cieszymy się z możliwości jakie niesie za sobą realizacja tej kampanii. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę jak wygląda przygotowanie takiego materiału. Na nagraniach spędziliśmy ponad 10 godzin. Tak jak wczoraj z dumą prezentowaliśmy spot „Oni też byli wcześniakami”, tak dziś prezentujemy nieco dłuższy materiał making off, który pokazuje „jak to jest zrobione”.

Shopping Cart
Przewiń do góry

Zamów nowy

"Niezbędnik rodzica wcześniaka"!

Kliknij w zdjęcie i przejdź do zamówienia: